Bra mat och trevligt sällskap, men det är inte därför matgästerna återkommer till Stadsmissionen.
För många är det den enda chansen att äta sig mätta.
Tillsammans med Bulldozer kommunikationsbyrå startade Stadsmissionen en kampanj för att samla in pengar till verksamheten.
– Jag hade hoppats på 10 000, på tre dagar fick vi in 114 000. Det här är riktig bra, verkligen häftigt, säger Marie Björklind, verksamhetschef på Stadsmissionen i Karlstad.
Efter en vecka hade det samlats in 180 000 kronor.
"Vi driver en av Karlstads populäraste restauranger. Tyvärr!", är temat för kampanjen Swisha en lunch.
Marie Björklind är mycket nöjd.
– Vi har träffat helt rätt, det här görs på ett greppbart sätt, det är ett sätt att bidra och det gör skillnad för de människor vi kan hjälpa. Vi kommer att fortsätta att ha en dialog med Bulldozer.
Stadsmissionen finns till för människor som lever i en utsatthet eller riskerar att hamna där. Fler och fler människor kommer dit, även de som aldrig anat att de skulle hamna där.
– Folk är inte i kapp ekonomiskt efter pandemin och dessutom har maten blivit väldigt mycket dyrare under året. El och andra omkostnader i ett hushåll blir högre och högre. Nu räcker inte pengarna till längre, säger Marie Björklind.
– Vi på Bulldozer kommunikationsbyrå har ett stort samhällsengagemang och att få engagera oss i något som hjälper människor på riktigt, det är något vi brinner. Utöver att kampanjen kommer att synas genom affischering på stan och i sociala medier har vi även upplåtit vår plats på Jumbotronen i Löfbergs Arena under Färjestadsmatcherna, säger Johan Malmberg, creative director på Bulldozer.